چه اسکنری بخریم؟

چه اسکنری بخریم؟

اسکنرها دستگاه هایی هستند که برای انتقال تصویر هر کاغذ به محیط کامپیوتر استفاده می شوند. اسکنرها را می توان در برخی از دستگاه ها -چاپگرها، دستگاه های کپی- یا به تنهایی برای انجام عملکرد اسکن ادغام کرد. حال در ادامه جواب این سوال می پردازیم که چه اسکنری بخریم؟  می پردازیم اسکنر را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد – از نظر عملکرد. اولین آنها دستگاه هایی هستند که کاغذها را با فرمت A4/A5 به صورت سری اسکن می کنند که می توانیم آنها را به عنوان اسکنر اسناد نیز توصیف کنیم. و سری دوم اسکنرهایی که مقالات، کتاب ها و غیره به صورت دستی A4 / A5 اسکن می کنند.

اگر قصد دارید اسناد مختلف، مستقل و دستی مانند کتاب، شناسنامه، عکس را اسکن کنید، توصیه من به شما به شرح زیر است.

هدف اسکنرها از نام این دسته از گجت ها مشخص است. به نظر می رسد در اینجا هیچ ترفندی وجود ندارد، اما ما قطعا می توانیم نکاتی را با شما در میان بگذاریم که ممکن است هنگام خرید چنین دستگاهی مفید باشد. و یا سوال چه اسکنذی بخریم؟ را پاسخگو باشد. این به شما کمک می کند پول خود را عاقلانه خرج کنید و گزینه قابل اعتمادی را انتخاب کنید که سال ها بدون مشکل دوام بیاورد. بنابراین، هنگام خرید یک اسکنر برای خانه خود به چه نکاتی توجه کنید؟ ما 10 نکته برتر را که باید به آنها توجه کنید را گردآوری کرده ایم.

صرف نظر از اینکه محل کار شما در کجا قرار دارد، در یک مرکز تجاری یا در خانه، هر از گاهی نیاز به تبدیل اسناد کاغذی به فرم دیجیتال وجود دارد. این کار به بهترین وجه توسط یک اسکنر انجام می شود. قبل از خرید آن، مهم است که ویژگی های اصلی دستگاه را درک کنید. در مورد آنها بیشتر به شما خواهم گفت. پس به پاسخ سوال چه اسکنری بخریم؟ می‌پردازیم.

چه اسکنری بخریم؟

اسکنر چه تفاوتی با یک دستگاه چندکاره دارد؟

بسیاری به این واقعیت عادت کرده اند که چاپگر، اسکنر و دستگاه کپی در یک دستگاه چند منظوره ترکیب شده اند. راحت و کاربردی است. با این حال، در برخی موارد بهتر است یک دستگاه جداگانه خریداری کنید که فقط اسناد را دیجیتالی می کند. اسکنر در صورتی مناسب است که شما نیاز به اسکن اسناد برای کار دارید، اما آنها را چاپ نکنید. علاوه بر این، بسیاری از مردم در حال حاضر یک پرینتر خوب در خانه دارند و نمی خواهند آن را با یک دستگاه چند منظوره جایگزین کنند. اگر چاپ در یک اتاق و اسکن در اتاق دیگر راحت تر است، بهتر است یک اسکنر بخرید.

اغلب در محل کار، شما نیاز به اسکن حجم زیادی از اسناد دارید، یا این کاغذها باید الزامات بیشتری مانند کیفیت تصویر را برآورده کنند. در این موارد بهتر است یک اسکنر نیز خریداری کنید. تا اینجا به بخشی از سوال چه اسکنری بخریم؟ پاسخ دادیم

انواع اصلی اسکنرها کدامند

چه اسکنری بخریم؟

اسکنرها تخت، بروشینگ، ترکیبی، متحرک، با فیدرهای اتوماتیک معکوس و تک پاس هستند.

  • اسکنر تخت مدلی است که در آن هر صفحه از یک سند باید به صورت دستی از طریق شیشه اسکن شود. اگر همزمان دو یا سه برگه برای دیجیتالی شدن بفرستید مشکلی پیش نمی آید. با این حال، یک مقدار بزرگ از اسناد زمان زیادی را می طلبد.
  • اسکنرهای رولی فناوری Flatbed به شما امکان می‌دهد کتاب‌ها، کارت‌های پلاستیکی، کلاسورها و سایر رسانه‌های ضخیم‌تر یا نازک‌تر از کاغذ را اسکن کنید. با کمک یک اسکنر پیوسته، می توانید به سرعت تعداد زیادی از اسناد را دیجیتالی کنید. برای انجام این کار، باید یک برگ را در سینی قرار دهید و کاغذ کش به صورت  به طور خودکار برگه ها را یکی یکی می گیرد.  اسکنرهای رول گرانتر از اسکنرهای تخت هستند، اما سود بیشتری دارند، زیرا حجم بیشتری از اسناد را در واحد زمان اسکن می کنند.
  • اسکنر ترکیبی یک اسکنر مسطح با تغذیه خودکار کاغذ است. اگر می‌خواهید در مواقعی که نیاز به اسکن پشته‌های کاغذ و مثلاً کتاب‌ها یا پاسپورت‌هایی که با استفاده از ADF اسکن نمی‌شوند، از هر دو فناوری استفاده کنید، مناسب است.
  • اسکنر موبایل یک مدل جمع و جور و قابل حمل است که می توانید در حین حرکت همراه خود داشته باشید. در صورت نیاز به دیجیتالی کردن اسناد در جلسات، دستگاه مناسب است و عکس کیفیت مطلوبی را ارائه نمی دهد. به لطف باتری داخلی، می توانید هر جایی را اسکن کنید، حتی در جایی که پریز نیست. اگر نیاز به اسکن اسناد از هر دو طرف دارید، به تفاوت بین ADF های معکوس و تک گذری که در اسکنر هستند توجه کنید. در حالت اول، دستگاه بر می گردد و هر ورق را به نوبه خود از طرفین مختلف عبور می دهد. در مرحله دوم، اسکنر با استفاده از دو عنصر اسکن، تصاویر را به طور همزمان از صورت و پشت می خواند. مدل‌های دارای فیدرهای خودکار معکوس ارزان‌تر هستند و با تک‌گذر، اسناد دو طرفه سریع‌تر پردازش می‌شوند.

نحوه اتصال اسکنر به یک کامپیوتر

با توجه به نوع اتصال به دستگاه کار، اسکنرها با سیم و بی سیم هستند. اسکنر سیمی به راحتی و ایمن به کامپیوتر متصل می شود. اگر نیاز به استفاده از دستگاه از چندین محل کامپیوتر را دارید یا مدل آن از رایانه دور است، این فناوری خیلی راحت نیست. برای نصب دستگاه، باید کابل را بکشید. همچنین اگر سیم از قبل مشغول است، نمی توانید به سرعت از طریق لپ تاپ به اسکنر سیمی متصل شوید.

استفاده از اسکنر بی سیم راحت تر است. یکی از مزیت های اصلی آن این است که به راحتی کامپیوترها و لپ تاپ هایی که در خانه هستند از طریق Wi-Fi به آن متصل می شوند. برخی از اسکنرها از ارتباط با دستگاه های تلفن همراه نیز پشتیبانی می کنند.

چه چیزی بر کیفیت اسکنر تأثیر می گذارد

چه اسکنری بخریم؟

اگر برای شما مهم است که دستگاه با کیفیت بالا اسکن می کند، به چهار پارامتر اصلی – وضوح نوری و حداکثر، نوع درایور، فناوری های بهبود تصویر و نوع سنسور توجه کنید. نوری  به وضوح اصلی که سنسور می تواند منتقل کند اشاره دارد. حداکثر پس از این است که برنامه قبلاً کیفیت تصاویر را افزایش داده است. وضوح نوری به ویژه مهم است، زیرا قابلیت های فنی ماژول را که در حال اسکن است منعکس می کند.

کیفیت فایل‌هایی که اسکنر دیجیتالی می‌کند به این بستگی دارد که آیا درایورها به تنظیمات فرآیند دسترسی گسترده‌ای دارند یا خیر.

همچنین برای اطلاع از اینکه چگونه تعمیر اسکنر انجام دهید می توانید اینجا را کلیک کنید.

امتیازدهی

هدف ما

جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات با بهترین کیفیت است کابر گرامی برای دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با تعمیر ماشین های اداری با ما تماس بگیرید

تعمیرات ماشین های اداری

تعمیرکار در محل

برای ثبت سفارش تماس بگیرید

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

الان در دفتر هستیم با ما تماس بگیرید!

ایمیل

info@tamirbamacopy.com

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان، اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.