روش‌های نگهداری از کارتریج

روش‌های نگهداری از کارتریج

در این مقاله ما به بهترین روش‌های نگهداری از کارتریج شاره می کنیم. این واقعیت که نمی توان خود را فقط به خرید تجهیزات محدود کرد بر کسی پنهان نیست، زیرا حفظ عملکرد آن ضروری است. به عنوان مثال، اگر یک پرینتر خریداری کرده اید، دیر یا زود به شارژ کارتریج نیاز خواهد داشت. اما اینکه چقدر سریع مورد نیاز خواهد بود تا حد زیادی به شما بستگی دارد!

خرید کارتریج آسان است! اما استفاده از آن و حفظ آن کمی دشوارتر است. برای اینکه این کار برای شما راحت تر شود، در اینجا چند نکته روش‌های نگهداری از کارتریج اشاره می کنیم:

توصیه های روش‌های نگهداری از کارتریج:

  • کارتریج جدید را در بسته نگه دارید تا زمانی که تصمیم به استفاده از آن بگیرید!
  • در مکان هایی که در معرض نور مستقیم خورشید هستند؛
  • در دمای بالای 43 درجه سانتیگراد؛
  • در اتاق هایی با تغییرات شدید دما و رطوبت؛
  • در مکان هایی با گرد و غبار زیاد

روش‌های نگهداری از کارتریج

بهترین روش های نگهداری از کارتریج جوهر

همه چیز از لحظه ای شروع می شود که بسته بندی یک کارتریج جدید را باز می کنیم و برای اولین بار از آن استفاده می کنیم. توصیه من این است که کارتریج را تا آخر استفاده نکنید، بهتر است مقدار کمی جوهر بگذارید تا دوباره پر شود و چند بار دیگر از آن استفاده کنید. اگر دقیقاً این دستورالعمل ها را دنبال کنید، حتی برای پر کردن کارتریج نیازی به تمیز کردن آن ندارید. بسیاری از بازیافت کارتریج ها با این مشکل روبرو هستند زیرا کاربران این قوانین ساده را نمی دانند و از آنها پیروی می کنند.

من به عنوان یک تکنسین بازیافت، زمان زیادی را صرف آموزش مشتریان خود می کنم تا بتوانند عمر کارتریج های خود را افزایش دهند. به دلایل بالا، توجه داشته باشید که چاپ اجباری کارتریج بدون جوهر می تواند منجر به پایان عمر آن شود. در این مورد، تمیز کردن کامل کارتریج، هم در داخل و هم تمیز کردن هد چاپ ضروری است تا از روان بودن نازل ها اطمینان حاصل شود.

دومین نکته مهم محافظت از هد چاپ کارتریج پس از پر کردن مجدد است. استفاده از روش صحیح از خشک شدن جوهر در نازل ها قبل از نصب کارتریج در پرینتر جلوگیری می کند. در این مورد کمی بعد توضیح خواهیم داد. همچنین مهم است که از پرینتر به طور منظم استفاده کنید. آن را برای مدت طولانی بیکار نگذارید. اگرچه پرینترها دارای سیستم محافظت از هد چاپ خارج از سرویس هستند، اما این معمولاً برای محافظت از کارتریج ها برای مدت زمان بسیار طولانی کافی نیست.

روش‌های نگهداری از کارتریج

بهترین روش های نگهداری از کارتریج جوهرهای جوهرافشان و پرینترهای لیزری

مواد مصرفی اصلی پرینترها کارتریج هایی هستند که با تونر (در دستگاه های لیزری) یا رنگ مایع (در دستگاه های جوهر افشان) پر می شوند. خرابی طولانی تجهیزات اداری و محل کار گرد و غبار تأثیر بدی روی رنگ دارد. خشک می شود و چاپ اسناد یا عکس ها را غیرممکن می کند. این مشکل برای مدل های پرینتر جوهر افشان معمول است.

استفاده بیش از حد و یا تونر با کیفیت پایین منجر به آلودگی کارتریج می شود. در هر صورت، باید کارتریج پرینتر را تمیز کنید. همه این نکات نشان دهنده بهترین نکات مراقبت از کارتریج جوهراست. این بدان معنا نیست که کارتریج را نمی توان پس از مدت طولانی استفاده مجدد پر کرد. این کاملاً واقع بینانه است و همچنین می توانید کارتریج ها را برای مدتی پس از پر کردن مجدد آنها ذخیره کنید.

این نکات در درجه اول برای افزایش عمر کارتریج شما در نظر گرفته شده است. روش هایی برای بازیابی کارتریج ها وجود دارد که به شما امکان می دهد آنها را به حالت عادی برگردانید. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید .

علائم نیاز به تمیز کردن کارتریج

نشانه اصلی خشک شدن جوهر یا گرفتگی کارتریج، بدتر شدن کیفیت چاپ است. این با مشکلات معمولی برای اکثر پرینترها همراه است:

  • الگوهای آزمایشی دارای خطوط چاپ ضعیف یا ناهموار هستند.
  • لکه های جوهر و لکه هایی با رنگ های مختلف روی اسناد و عکس های چاپ شده ظاهر می شوند.
  • برخی از رنگ ها و سایه ها در هنگام چاپ عکس ها به درستی نمایش داده نمی شوند.
  • یکی از جوهرها در قالب تست وجود ندارد.
  • خطوط سیاه یا رنگی در امتداد کل ورق ظاهر می شوند.
  • نوارهای رنگی در صفحه
  • پس زمینه ای که با چاپ پیش بینی نشده بود در سراسر صفحه ظاهر شد.
  • در امتداد ورق کاغذ نوارهای پهن خاکستری یا نازک سفید وجود دارد.

همه این علائم نشان دهنده مشکلات کارتریج است، اما اغلب آنها با خشک شدن جوهر معمولی یا گرفتگی رسانای نوری همراه هستند که می توانند در خانه رفع شوند.

روش‌های نگهداری از کارتریج

تمیز کردن کارتریج لیزر

انواع نوارها و پس زمینه اضافی نشان می دهد که تونر در کارتریج ریخته شده یا ذرات خارجی وارد آن شده است. این امر به دلیل کیفیت پایین پودر و کاغذ و همچنین عملکرد نادرست دستگاه و کثیفی در کارتریج رخ می دهد. بنابراین، برای یک پرینتر لیزری، هر بار که کارتریج تعویض می شود، فرآیند تمیز کردن باید انجام شود.

ویژگی دستگاه های لیزری این است که عنصر اصلی چاپ در کارتریج، درام نوری است که در زیر یک دریچه محافظ ویژه پنهان شده است. بسته به میزان آلودگی، درام را می توان در داخل محفظه تمیز کرد یا به دقت جدا کرد و به طور جداگانه پاک کرد.

امتیازدهی

هدف ما

جلب رضایت مشتری و ارائه خدمات با بهترین کیفیت است کابر گرامی برای دریافت مشاوره رایگان در ارتباط با تعمیر ماشین های اداری با ما تماس بگیرید

تعمیرات ماشین های اداری

تعمیرکار در محل

برای ثبت سفارش تماس بگیرید

دسترسی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تعمیر با ما

الان در دفتر هستیم با ما تماس بگیرید!

ایمیل

info@tamirbamacopy.com

مشاوره تلفنی رایگان

همین الان، اطلاعات تماس خود را وارد نمایید.